Štítky

neděle 31. července 2016

Šumava 31.7. - 2.8. 2016

1. DEN NE 31.7.

Vyrážíme na 3 dny na Šumavu. Původně jsme dnes měli zdolat Poledník, ale předpověď počasí byla proti nám a tak jsem ještě včera stihla zamluvit speciální prohlídku pro děti na hradě Švihov v 11 hod.

Čekáme na prohlídku, stihli jsme se předtím podívat na vystavené makety hradů a zámků a hlavně na vystavené exponáty z filnu Tři oříšky pro popelku, ketrý se tu natáčel. Emičku nejvíce zaujaly popelčiny svatební šaty.

Na prohlídce musely holky plnit různé úkoly a to se jim moc líbilo, nakonec s ostatními dětmi hledaly truhlu s pokladem a každý pak dostal lízátko - takže z prohlídky hradu byly holky nadšené. Vzhledem k tomu, že se spustil pěkný liják jsme se přesunuli rovnou do Hartmanic, kde jsme měli zamluvené ubytování a ještě předtím se zde zastvili na oběd. Až po čtvrté hodině, kdy přestalo pršet jsme se vydali na procházku do sousední vesničky Kundratice -něco málo přes 1,5 km na místní zámek.

Zámek není veřejnosti přístupný, ale to nám nevadilo. Cestou zpět jsme pěkně makali abychom opět unikli děšti což se nám naštěstí podařilo.

2. DEN PO 1.8.

Ráno nás po snídani Pavel odvezl na parkoviště Rovina odkud jsem s holkama měla naplánovaný výlet zpět k nám do Hartmanic.

Šumavské louky plné motýlů, cvrčků a jiného hmyzu.  V půl deváté nikde ani noha.

Cestou na Březník jsme měli o svačinu postaráno.

Vintířova skála - Březník 1006 m.n.m.

Po pauze pokračujeme už jen z kopce dolů.

Dobrá Voda pod námi.

Uvnitř kostela sv. Vintíře je skleněný oltář, který má okolo 7 tun.

Kostel spolu s pramenem - je tady opravdu dobrá voda - s holkami jsme ochutnaly.

Po další pauze už nám zbývá jen 3 km do Hartmanic. Cestu si holky pěkně zpetřují a hlavně že šlapají, teda hlavně Neli.

Na penzion jsme se vrátily kolem jedné a když se pk z práce vrátil i Pavel odjeli jsme všichni společně do Sušice.

Krátká procházka na narvané dětské hřiště an břehu Otavy, nakonec jsme vzali zavděk posezením u vody.

Další zastávkou pak byla rozhledna Svatobor nad Sušicí.

Byl odtud nádherný výhled na město.
V pozadí hrad Kašperk, na který se chystáme zítra.
A ještě pohled na Hartmanice s Poledníkem na obzoru.

Pak jsme si tu dali i večeři a odjeli zpět na penzion, kde jsme zabalili věci, protože zítra už jedeme domů.

3. DEN ÚT 2.8.

Ráno lehce po osmé nás Pavel vysazuje na náměstí v Kašperských horách, odkud máme namířeno na hrad Kašperk.

Vyrážíme z náměstí.

Hrad Kašperk máme na dohled.

Ať žije přeskakování kanálků.

Emička cestou sbírala Nelince borůvky.

A jsme tu.

Čekáme na prohlídku hradu v 11 hodin.

Při prohlídce - výhled z hradní věže na Hartmanice a šumavské kopce.

Tady vidíme rozhlednu Svatobor, kde jsme byli včera.

Po prohlídce jsme po modré sešly zpět do Kašperek, kde jsme si daly oběd a zmrzku a kolem půl čtvrté nás Pavel nabral a jeli jsme už domů. Pobyt na Šumavě jsme si s holkami krásně užily.