Štítky

sobota 1. července 2017

Rakousko - Pyhrn-Priel region - 1.-8.7.

1.DEN SO

V 8 hodin ráno vyrážíme směr České Budějovice - je první prázdninový den a na provozu je to znát - jedeme pořád v koleně, ale jedeme. V ČB nakupujeme a pokračujeme dále na jih - Linci se vyhýbáme kvůli zácpám. Cestou zastavuje ještě na svačinu.

Ještě zastavujeme v Mollnu, kde je info centrum. V půl třetí jsme na místě - Vorderstoder - Familienbauernhof Grossgrub. Majitelé byli akorát vedle u sousedů slavit narozeniny. Ale pokoje byli označené a tak jsme se po krátké obhlídce okolí sami ubytovali.

Od paní domácí jsme dostali na uvítanou koblihy s domácí jahodovou marmeládou - vynikající. Holkám moc chutnaly.

Já se pak pustila do plánování a zbytek rodiny odpočíval.

Před sedmou hodinou jsme nakonec vyrazili asi na půl hodinovou procházku k blízkému jezírku, ale cestou nás stihl déšť, takže jsme dorazili celí mokří.

Pak už večeře a problémy s PC resp internetem. Je tu hrozně nekvalitní a pomalý internet a fotky se nenačítají - zkusím ráno.

Večer nakonec vykouklo ještě sluníčko a tak jsme viděli parádní duhu.

2.DEN NE

Ráno se probouzíme a počasí opravdu není ideální - kolem 10 má začít pršet a tak pořád spekulujeme, co budeme dělat. chceme jít do soutěsky, ale v dešti se nám opravdu nechce.
Internet moc nefunguje, takže nahrávání fotek asi nebude možné.

V 10 dopoledne jsem nasedli do auta a odjeli do vedlejší vesnice Rossleithen odkud jsme vyrazil na vodní mlýn Stummer Mühle - ten je sice v provozu jen každé Po, ale to nám nevadilo.

Odtud jsme pokračovali asi 15 min k prameni říčky Piessling. To bylo velmi zajímavé - pramen vzniká ve skále, takže jsme došli vlastně ke skalnímu jezeru a odtud teče rovnou již poměrně velký potok.

Celá procházka byla v dešti, ale ani nám to nevadilo.
Pak jsme se vrátili zpět na oběd, chvilku si odpočinuli a kolem jedné vyrazili do Spital am Pyhrn do info centra. Zde jsem holkám vyzvedla turistickou hůl, s tím, že asi na vybraných 10 chatách v tomto regionu můžou děti dostat odznáček na tu hůl.

Za mírného mrholení jsme pak absolvovali soutěsku Dr. Vogelgesang Klamm - ta byla opravdu parádní - pořád se šlo po lávkách nebo žebříkách, takže i holky nadšené.

Uváděly, že je tam cca 500 schodů. Cílem byla Bosruckhütte, kde jsme se občerstvili a pak už to bylo necelou hodinku zpět k autu po silnici.

Domů jsme přijeli kolem šesté a skoro hodinu jsme byli ještě venku. My si zahráli ping pong a holky řádily se šlapacími autíčky, krmily králíky a vůbec byly spokojené a vůbec se jim nechtělo po celém dni domů.

Zítra má být polojasno a už se mi rýsuje plán, tak uvidíme jestli noční deště opravdu ustanou.

3.DEN PO

Ráno opět prší takže není kam spěchat, pořád spekuluji s dnešním programem. Nakonec se rozhodujeme pro variantu - národní park Kalkalpen - Alm zu Alm Weg - aneb od chatě k
chatě.
Nejprve jsme zastavili na parkovišti přímo na Hengstpass a odtud jsme vyrazili na 1,7 km dlouhou cestu k Eggl Alm, kde měly holky možnost získat další odznáček na svou turistickou hůl. Většinu cesty jsme šli v dešti a konečně se nám Eggl Alm ukázala.

Tam jsme si dali vynikající polévku s játrovými knedlíčky. Nesměl chybět ani Radler. Již bez deště jsme vyrazili zpět k autu. A občas vykouklo i sluníčko.

Pak jsme se přesunuli autem asi o 2km níže a vydali se na 5 km dlouho trasu Alm zu Alm s několika stanovišti pro děti.

Počasí se začíná lepšit  sem tam je už i vidět modrá obloha.

Cestou jsme nasbíraly snad několik hrnků ledních jahod - vynikající.

Holky nadšené - další chata - Laussabaueralm - na dohled.

Tady byla konečně ta správná idyla. Objednáváme další polévky, radlera a holkám odznáčky. Výhled na okolní hory fantastický.

Vice fotek uz mi nahrat nejde. Prostě opět fajn den a zítra už snad bez deště - jedeme konečně do hor - Wurzeralm.

4.DEN ÚT

Dnes je první den bez deště a tak vyrážíme do hor. Plán je jasný - vyjedeme zubačkou Wurzeralm do 1400 m.n.m. a tam absolvujeme asi 5 km okružní trasu na náhorní plošině.

Lanovkou jsme stihli hned v 9 a když jsme se rozhlédli po okolí, náš plán se změnil - zdoláme Stubwieswipfel - 1786 m.n.m. Na první pohled šílený plán - je to ta hora za námi:-)

Plán trasy.

Nejvyšší hora v okolí Warsheneck se nám schovala do mraků.

A tady už makáme do kopce - Neli s taťkou makají, že jim s Emou vůbec nestíháme. Roste nám další velká turistka.

A jsme tu a celkem i ve stanoveném čase, ani ne 2 hodiny od lanovky. Holky jsou úžasné. A výhledy do okolí fantastické, i když by mohlo být lépe, tak si po minulých 2 dnech vůbec nestěžujeme.

Vrchol Stubwieswipfel.

Linzerhaus a´celé údolíčko přímo pod námi - paráda.

Nahoře zasloužený odpočinek - svačinka, bonbonky a můžeme mazat zpět. Cesta dolu byla výrazně náročnější, ale dali jsme to. A teď dole se jen divíme, kam jsme to vlastně vylezli. Holky z toho byly úplně nadšené!

Dole jsme kromě krav viděli i nádherné koně.

A tady už nám přijíždí zubačka. Budou 2 hod odpol a jedem zpět dolů do údolí.

Loučíme se pohledem na už odkrytý Warsheneck.

A hurááá dolů...

Po cestě jsme se stavili na nákup a udělali si piknik u jezera Gleinkersee.Holky si tam skvěle pohrály na hřišti a nakonec vlezli do 20C jezera kde se minimálně 20min ráchaly po nohy.

Fotky už nenahrávám, jde to pomalu a já jdu spát. Zítra zase razíme do hor.

5.DEN ST

Před devátou jsme zaparkovali na parkovišti u lanovky v Hintestoder a vyjeli nejprve kabinou a hned na to 6-ti sedačkou do 1858 m.n.m - Hutterer Höss. Plán dnešního výletu.

Ostud jsme se kolem nádherného jezera Schafkogelsee s krásným výhledem do krajiny vydali vzhůru na Schafkögel - 2000 m.n.m.

Výhled byl i na Dachstein a prostě to byla paráda.

Potom zpět k jezeru a cestou jsme se mohli jen kochat - dnešní den se vyvedl naprosto senzačně.

A pak po sjezdovkách kolem dalšího jezírka Hutterer see k horní stanici kabiny.

V jednu hodinu, kdy se většina "turistů" teprve vyvezla nahoru jsme my už sjížděli dolů zpět do údolí.

Ve Sparu pak rychlý nákup, doma jsme udělali oběd a po třetí hodině jsme mířili opět ke Gleinkersee jako včera. Tentokrát jsme už všichni měli plavky a my s Emou si dokonce zaplavaly. Voda už měla 22C, ale stejně to bylo pěkně ledové. Ale i odpočinek na dece byl fajn.

Kolem šesté jsme už byli zpět a holky ještě v sedm řádily venku.

Zítra program dle počasí, ale odpoledne to bude asi zase koupačka, protože teploty v údolí se pohybují okolo 27C.

6.DEN ČT

Předpověď do konce pobytu parádní a tak volíme dnešek jako odpočinkový, tj. žádné výstupy v horách. Ráno jedeme opět do Hinterstoderu a odtud vyrážíme na příjemnou procházku k jezeru Schiederweiher See.

A jsme tady asi po hodinové procházce. Paráda - vpravo v pozadí Gross Priel - nejvyšší hora Totes Gebirge.

Naše baletky.

Cestou zpět ještě osvěžení v potoku - tipovali jsme, že to mělo tak 10C.

Cestou zpět.

Nakonec ještě Kneippova promenáda - fakt mazec - Emča to s pár přestávkama dala. my jsme to s Pavlem dali několikrát, ale vždy jsem myslela že mi odpadnou nohy - až žijí horské prameny.

Asi po jedné jsme byli u auta, pak nákup ve Sparu, domů na oběd a po třetí hodině jsme jeli zpět na místní koupaliště, kde jsme si užívali minimálně do 6. Bylo 30C, takže voda přišla vhod - bazén měl 26C.

Zítra se těšíme opět do hor.

7.DEN PÁ

Už v 8:40 čekáme na lanovku s pár lidmi v Hinterstoderu. Vyvážíme se jen kabinkou. Do Lögerhütte jdu vyzvednout holkám další odznáček a pak vyrážíme na cestu zpět do údolí. Dnes náš čeká trasa sice z kopce, ale pěkně dlouhá.

Lögerhütte - 1420 m.n.m - výchozí bod, kde jsem holkám vyzvedla další odznáček na hole.

A už jdeme a výhledy všude kolem nás.

Cesta lemována orchidejemi...

...lesními jahůdkami..

...a taky motýli - bylo jich tu snad stovky.

A jsme v cíli dnešního výletu - chata Steyrsbergerreith - 1193 m.n.m.

Obídek nesmí chybět - Speckbröt s cibulí - vynikající.

Po pauze vyrážíme dál, jsme asi v polovině cesty a do údolí to máme ještě celkem daleko.

Už se blížíme....

Nakonec jsme to zvládli překvapivě brzy - motivace zafungovala - slíbený bazén.

Bylo zde opravdu narváno - dorazili jsme asi kolem druhé hodiny.

V pt jsme přijeli domů a čekalo nás překvapen  ráno se ještě budovala ohrada a teď aspoň víme pro koho.

V 17:30 nás pak pan domácí povozil na traktoru - teda děti, ale já jsem mohla jet taky:-) Čekala jsem krátkou projížďku okolo penzionu, ale nakonec to byl výlet skoro na 3/4 hodiny.

Krátká zastávka u jezera Schafferteich, kde jsme byli hned první den, kde jsme zmokli.

Naše ubytování - prostě paráda.

Pak jsme ještě blbli venku a šli se rozloučit se všemi zvířátky a pak už jen balení - zítra do 9 musíme vyklidit pokoj.

8.DEN SO

Vstáváme v 7 a po snídani balíme, jde to hladce a před devátou už nakonec vyrážíme První zastávka Gleinkersee, kde máme podezření, že jsme tam zapomněli Nelinky pásek do vody. To se potvrdilo a pán nám ho vydal - ani jsem v to nedoufala, když jsem tam byli v úterý.

Pak jsme zajeli do města Windishgarstenu odkud jedeme jednosedačkovou lanovkou na horu Wurbauerkogel - 858 m.n.m.

Zde jsme šli na vyhlídkovou věž, kde uvnitř bylo i muzeum o NP Kalkalpen, kde jsme shlédli i 15 min film o fauně a floře a bylo to celé moc hezky udělané.

Výhled z věže - paráda.

Dolů jsme ale nejeli lanovkou, ale bobovou dráhou dlouhou 1,5km. pro holky to byl zážitek - Neli jela s taťkou a já s Emičkou.

Potom jsme se zastavili na malý nákup na cestu a přejeli k nádrži Klaus, kde jsme si pronajali člun a strávili příjemnou hodinku na jezeře. Emičce na parkovišti těsně předtím vypadl třetí zub - jednička nahoře.

Naše malá řidička.

A taky modelka:-)

Pojízdná chata i se zahrádkou se holkám opravdu líbila.

A tento úsměv hovoří za celou naši dovolenou - byla senzační - počasí vyšlo na jedničku a a z holek nám rostou velké turistky. Vše jsme zvládli na jedničku a těšíme se na srpen, kdy pojedeme opět do Rakouska.